Sunday, March 16, 2008

A Quick Thought For Us


I will like to write in malay because my mother tongue.

Mungkinkah kita tidak perasan bahawa..
Dimalam kemelut yang sedang melanda didalam politik tanah air, kita diserang oleh rasa gundah melihat sistem pentadbiran negara yang tunggang langgang tanpa hala tuju yang nyata untuk membangunkan satu negara dan bangsa dimata dunia. Keadaan ini telah menyebabkan hilangnya rasa kepercayaan akar umbi terhadap kepimpinan negara.

Justeru itu rakyat telah menyatakan rasa tidak puas hati dengan membuat bantahan mereka melalui peti undi pada pilihanraya 2008 baru baru ini. Akibatnya kita telah kehilangan sokongan 2/3 dan hanya mendapat majoriti sebanyak 148 kerusi sahaja.

Desakan telah dibuat oleh rakyat disusuli pula dengan desakan saorang wira umno tulen yang tidak memikirkan kepentingan diri iaitu Dato Mukhriz Tun, Dr Mahathir dengan menghantar surat rayuan kepada Perdana Menteri bagi menyatakan hasrat supaya pucuk pimpinan tertinggi melepaskan jawatan agar kepercayaan rakyat bertaut kembali. Dalam hal ini kita tidak boleh mengharapkan Dato Mukhriz berjuang kesaorangan dan disarankan kepada semua Ahli KMU berganding bahu bersama beliau untuk menyelamatkan negara dari jatuh ketangan pembangkang jika resolusi mendesak Abdullah Badawi meletakkan jawatan tidak mencapai matlamat.

Saya yakin pada pilihanraya akan datang ( PRU13) rakyat tanpa rasa kasih dan cinta lagi pada parti akan bertindak lebih drastik lagi dengan kuasa undi yang ada pada mereka. Kebencian ini harus di sekat dengan cara yang terbaik iaitu Abdullah Badawi MESTI melepaskan Jawatan sebagai Perdana Menteri dan juga Presiden UMNO tanpa sebarang syarat.

Saya merayu kepada SEMUA VETERAN UMNO TAMPIL menyatakan pendapat serta sokongan desakan daripada akar umbi agar dapat menyelamatkan Negara ini terus di tunggang langgang oleh kerajaan anak beranak ini.

Sesiapa yang tahu, dimana mereka ini berada sila hubungi mereka.


To Cut it short for you readers, Our country needs those veterans of UMNO elections of war.NOt nowadays cheating cunts like Khairy or Noraini.They just don't know the meaning of winning a election for years unlike some people like our Ku Li-Tengku Razaleigh Hamzah...and the now deceased Datuk Ibrahim Ali who defected to PAS so let us unite and take down the UMNO CURRENT LEADERSHIP for a new one free of corruption

0 Comments:

Post a Comment